ponedjeljak, 7. rujna 2009.

Palacinke od heljde punjene sa raguom od sojinih ljuspica i gljiva

Ovo jelo sam pocela spremati da" slomim" otpor ukucana prema soji.Uspela sam se izboriti sa ovim raguom koji su svi prihvatili i koji spremam oko tri-cetiri puta mesecno u kombinaciji sa testeninom.testo za heljdine palacinke:(za oko 10 palacinki)Naime ja testo za palacinke spremam odokativno,bez odredjenih mera za namirnice,pa cu vam probati sto jednostavnije objasniti kako se prave ove palacinke.U ciniji gde cemo praviti testo za palacinke razmutimo jedno celo jaje,dodamo 1 dcl. mleka i sve dobro umutimo.Zatim dodamo brasno,pola heljdinog-pola psenicnog toliko da dobijemo kasastu smesu(poput pavlake),i tada dodamo jos oko 1 dcl mleka i ostatak nalijemo gaziranom vodom dok ne dobijemo gustinu testa za palacinke.Dodamo jos malo soli i dve kasike maslinovog ulja.Ispecemo palacinke,te ih pokrijemo dubokim tanjirom ili vecim poklopcem da se upare.
ragu od sojinih ljuspica i gljiva:1 crni luk(srednje velicine)
2 cena belog luka
oko 100 gr.sampinjona
50 gr. sojinih ljuspica
sok od paradajsa
2 supene kasike soja sosa
1 supena kasika vegete
1 supena kasika aleve paprike
so,biber,mleveni djumbir,origano-po ukusu
malo maslinovog ulja
Crni i beli luk ocistimo,iseckamo i izdinstamo na malo maslinovog ulja.Dodamo oko 0.5 dcl. vode i u to spustimo sojine ljuspice koje smo prethodno namakali u mlakoj vodi pola sata.Sojine ljuspice dinstamo tako oko pola sata,povremeno mesajuci i dolivajuci pomalo vode.Nakon pola sata,dodamo sampinjone nalijemo paradajs sokom i zacinimo prema ukusu.Ragu dinstamo jos oko 15- 20 min.stalno mesajuci,dok se ragu ne zgusne tj.dok visak tecnosti ne ispari.
Tada sa gotovim raguom filujemo palacinke,dodavajuci im rendani sir ili pavlaku.

Broj komentara: 9:

  1. Evo nove poslastice po mom ukusu! Hrskavo heljdino brašno je vrlo ukusno, a iznad svega zdravo. Ja sam pravila "tortu od heljdo-palačinki filovanu mladim kajmakom, ali sad ću da probam i ovu varijantu. Mora da je odlična. Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  2. Bravo! Obozavam heljdu, cesto i rado je spremam. Moji ukucani posebno vole palacinke i heljdo-pitu! Mada, i slane "projice" u raznim kombinacijama cesto spremam. Tvoj recept je za mene nov i radujem se da ga dodam svojim.

    OdgovoriIzbriši
  3. Kako ovo samo dobro izgleda...palačinke obožavam na sve načine..ali još ovo sa šampinjonima i sojom..odlično!

    OdgovoriIzbriši
  4. U mojoj okolini sojine ljuspice/odresci/komadići jako loše kotiraju. Većina zaključi da je to (donekle) jestivo, ali najčešće dobijem odgovor: "zašto da jedem soju, kad mogu jesti meso".
    Na jednom slavlju rođakinja je za mene napravila sojine odreske i poslužila ih je na stolu, "ravnopravne" s mesom:)
    I drugi probali te odreske i recimo da su dobili prolaznu ocjenu. Ali naravno, bilo je i onih koji su probali samo mrvicu tog odreska i ostavili su ga na svojim tanjurima nepojedenog, a do mene su došle i primjedbe poput "ma nemoj to jesti, to ti je ona neka Sanelina zelenjava", "to je ko´ stočna hrana" itd.
    A odresci su baš bili fini i meni je rođakinja spakovala sve za doma, jer je znala da to kod nje nitko neće jesti, a ja sma poslije još 2 dana uživala u njima:)

    Nikad nisam radila ovakve palačinke, a baš me zanima kakvog su okusa. Printam recept:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Yummmmm... I had mouth water just to see those pics!

    OdgovoriIzbriši
  6. Hvala cure,drago mi je da vam se svidja.
    Draga Sanella,kod mene je ista situacija sto se tice soje.I ne mogu da razumem taj otpor prema ovoj vrsti hrane?
    Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  7. hmmm... ovo deluje vrlo ukusno :)

    OdgovoriIzbriši

Keksici od lavande i limuna

Inspirisana zadnjim danima odlazeceg leta,napravila sam ove keksice koji jos uvek odisu letom i ostavljaju njegov mirisni trag u nasem domu...